ROCK CD & DVD BUYER'S GUIDE III

一応、風景写真がメインです

[歌詞・和訳]Carpenters - This Masquerade

 
 
マスカレード
 
戯れたこの孤独なゲームで私たちは本当に幸せなのかしら?
伝えようと正しい言葉を探している
模索したところで結局理解を得られない
私たちはこの見せかけの世界に浸っているの
 
お互いが口にするのを恐れている
身を寄せ合ったはじまりの頃からは遠くかけ離れてしまっていることを
会話を重ねてきたけれどそれらの言葉が邪魔をする
私たちは戯れたこの孤独なゲームの世界に浸っているの
 
あなたの目を見ると別れの考えが消え失せてしまう
そしてどれだけ私が努めたところで
このままふたり歩みつづける理由を理解しようとする
私たちはこの見せかけの世界に浸っているの
 
会話を重ねてきたけれどそれらの言葉が邪魔をする
私たちは戯れたこの孤独なゲームの世界に浸っているの
 
あなたの目を見ると別れの考えが消え失せてしまう
そしてどれだけ私が努めたところで
このままふたり歩みつづける理由を理解しようとする
私たちはこの見せかけの世界に浸っているの
私たちはこの見せかけの世界に浸っているの
 
そして私たちはこの見せかけの世界に浸っている
 
 
 


Carpenters | This Masquerade [HQ]

 
 

 
もともとはレオン・ラッセルの楽曲のようですが、73年にカーペンターズがカバー曲として最高傑作アルバム「Now & Then」に収録しました。
 
カーペンターズの中では佳曲レベルだとは思いますが、私個人としてカレンのすばらしい低音の歌声が堪能できる傑作だと思っております。
 

 
 
This Masquerade


Are we really happy with this lonely game we play?
Looking for the right words to say
Searching but not finding understanding anyway
We're lost in this masquerade
 
Both afraid to say we're just too far away
From being close together from the start
We tried to talk it over but the words got in the way
We're lost inside this lonely game we play
 
Thoughts of leaving disappear each time I see your eyes
And no matter how hard I try
To understand the reason why we carry on this way
We're lost in this masquerade
 
We tried to talk it over but the words got in the way
We're lost inside this lonely game we play
 
Thoughts of leaving disappear each time I see your eyes
And no matter how hard I try
To understand the reason why we carry on this way
We're lost in a masquerade
We're lost in a masquerade
 
And we're lost in a masquerade
 
Writer(s): LEON RUSSELL

イメージ 1