ROCK CD & DVD BUYER'S GUIDE III

一応、風景写真がメインです

[歌詞・和訳]Janis Joplin - Mercedes Benz(ベンツが欲しい)

ベンツが欲しい
 
”とても社会的で政治的重要な曲を唄おうと思うの。こんな感じよ・・”
 
ねぇ神様、私にベンツを買ってくれない?
友だちは皆ポルシェだし、彼らを見返してやりたいの
私の人生ずっと働きづくめ 誰の助けも借りずやってきたわ
だから神様、私にベンツを買って
 
ねぇ神様、私にカラーテレビを買ってくれない?
人気の懸賞番組が私を呼んでるの
毎日3時まで配達を待ってるわ
だから神様、私にカラーテレビを買って
 
ねぇ神様、私に一晩夜の街を買い占めさせてくれない?
頼りにしてるのよ神様、私をがっかりさせないで
私を愛していることを示して 今度こそ買ってよ
だから神様、私に一晩夜の街を買い占めさせて
 
"みんなも一緒に!"
 
ねぇ神様、私にベンツを買ってくれない?
友だちは皆ポルシェだし、彼らを見返してやりたいの
私の人生はこれまで働きづくめ 誰の助けも借りずにね
だから神様、私にベンツを買って
 
”おしまい!”
 
 

 


わずか4枚ほどしかアルバムを残していないにも関わらず、女性ブルースロックシンガーといえばまずジャニス・ジョプリンを誰もが思い浮かべるでしょう。
 
一発録りのアカペラですが、彼女が歌うと非常に味わいのある曲に感じてしまいます。
それは彼女が生前最後に録音した曲ということも少なからず影響があるんじゃないかと
この録音の3日後にオーバードーズで死去しました。(享年27歳)



 
Mercedes Benz
 
"I'd like to do a song of great social and political import. 
It goes like this..."
 
Oh Lord, won't you buy me a Mercedes Benz ?
My friends all drive Porsches, I must make amends.
Worked hard all my lifetime, no help from my friends,
So Lord, won't you buy me a Mercedes Benz ? 
 
Oh Lord, won't you buy me a color TV ?
Dialing For Dollars is trying to find me.
I wait for delivery each day until three,
So oh Lord, won't you buy me a color TV ? 
 
Oh Lord, won't you buy me a night on the town ?
I'm counting on you, Lord, please don't let me down.
Prove that you love me and buy the next round,
Oh Lord, won't you buy me a night on the town ? 
 
”Everybody!”
 
Oh Lord, won't you buy me a Mercedes Benz ?
My friends all drive Porsches, I must make amends,
Worked hard all my lifetime, no help from my friends,
So oh Lord, won't you buy me a Mercedes Benz ? 
 
”That's it!”
 
イメージ 1